Partyflock
 
Flockonderwerp · 81688
Poll, geopend op dinsdag 6 mei 2008, looptijd van 6424.3 dag.
Iedereen · Mannen · Vrouwen

Supercharger of Turbo?

563%
Turbo
338%
Supercharger

Een veelgestelde vraag?

De Supercharger of de Turbo?

Een turbo zit meestal in een hete import tuner om de pk's zo ongeveer te verdubbelen, en werkt voornamelijk in de hogere toeren.

Een supercharger zit meestal in een [ ouwe ] Amerikaan, [ of juist helemaal niet omdat het gewoon om een dik motorblok gaat ], en een supercharger werkt voornamelijk in tegenstelling tot een turbo in de lagere toerentallen.
 
do mij maar een supercharger, daarme heb je geen last van een turbogat!!!
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 6 mei 2008 om 16:09:
do mij maar een supercharger, daarme heb je geen last van een turbogat!!!


Heb je in een supercharger dan niet last van een superchargergat? :P
 
Uitspraak van Koen [TRD] op dinsdag 6 mei 2008 om 16:45:
Heb je in een supercharger dan niet last van een superchargergat?


eh, nee, je hebt de mechanische supercharger/compressor en een elektronische supercharger/compressor, een mechanische compressor wordt door middel van een tandwiel of riem aangedreven, waardoor het dus met de motor meedraait, en bij een elektronische compressor wordt de het aantal bar lucht bij een bepaald toerental ingestelt, een turbo kun je ook afstellen, dus als je naar een goeie tuner gaat, wordt dat probleem ook wel opgelost!!!
laatste aanpassing
Oké, bedankt voor die nuttige info, dat wist ik dan nog net niet :D
 
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 6 mei 2008 om 21:02:
tandwiel


Euhhh o.O TAND-WIEL:P

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 6 mei 2008 om 21:02:
bar lucht


Daar zal het wel naar bier ruiken:P:rot:
Uitspraak van Koen [TRD] op dinsdag 6 mei 2008 om 22:36:
dat wist ik dan nog net niet


Bin ierlik, doar wist dich HIELEMOAL NIKS van:p
Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 mei 2008 om 13:40:
Bin ierlik, doar wist dich HIELEMOAL NIKS van


Eg wal :D
Zelfs met een compressor heb je gaten.
Maar omdat deze al werkt bij het stationairtoerental merk je er weinig van.
Als je zelf een Bi-turbo of een Twin-Turbo hebt, merk je het ook haast niet.
Als je het dubbele pk's eruit haalt verwacht je 80% van de turbo.
Doe dit maar eens met een compressor, je kan de dubbele pk's vergeten.
Turbo's kunnen je ongeveer 300 pk geven.
Een compressor zit op 150-200 pk, en dan heb je nogal snel dat de slijtage heel hoog is bij de poelie!
Enekel turbo's merk je zeker zelf op!
Aangezien die het in zijn eentje moet doen.
En met elke auto is het zo, als je het gas in trapt er een gat onstaat.
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 6 mei 2008 om 16:09:
do mij maar een supercharger


helemaal met je eens mark vooral voor paps auto
 
Uitspraak van :bounce:[V8-freak]:bounce: op woensdag 10 december 2008 om 21:21:
vooral voor paps auto


jaja, dat wordt ook bruut, een 350 met supercharger, mjammie, zal 700 a 800 pk geven???
Oowja mark, misschien ben je dit vergeten?



Maar een supercharger ontrekt wel energie uit het blok omdat deze mechanisch is aangedreven. Superchargers worden dan ook veel gebruikt in Hot Rods, die vanuit stilstand snel accelereren.

Waarom vinden we in de nieuwe auto's turbo's? Ze zijn veel economischer ;)!
laatste aanpassing door een beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 december 2008 om 22:34:
zal 700 a 800 pk geven???


heb het nagevraagt komen dan uit op rond de 857pk:P
 
Uitspraak van :bounce:[V8-freak]:bounce: op donderdag 11 december 2008 om 17:46:
heb het nagevraagt komen dan uit op rond de 857pk


cker nie verkeerd!!!:kwijl:
Denk niet de volle 1400, maar het kan wel! (6)
 
Uitspraak van Jeroen, Ja he?! :D op vrijdag 12 december 2008 om 12:19:
Denk niet de volle 1400, maar het kan wel!


:roflol:
Als je thuis nog toevallig een Veyron hebt staan, kun je die, met stevigere zuigers enzo, best wel 2000pk geven!!!
http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/catelog/Turbochargers/GT60/GT6041_731377_1.htm
Wel meer hoor Mark. Maar je zit met die tering koeling :S!
Ennuh de Veyron heeft 4 turbo's he :$.
Dus dan kun je makkelijk op 4000 PK komen :$.
 
Uitspraak van Jeroen, Ja he?! :D op zondag 14 december 2008 om 12:19:
Dus dan kun je makkelijk op 4000 PK komen .


Uitspraak van Jeroen, Ja he?! :D op zondag 14 december 2008 om 12:19:
makkelijk


dat lijkt mij sterk, 2000 á 2500 pk moet er inderdaad uit te persen zijn, maar 4000???
Zekers wel, alleen moet je de ruimte ervoor hebben ;).
Plus goed grote turbo's etc. Maar om zoveel PK te krijgen ben je wel tering veel geld kwijt :\.